Ahad, 14 Jun 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1


LAGU KELUARGA

Saya berasa puas hati,
Menolong ibu bappa setiap hari, 
Bermula di pagi hari,
Sehingga malam nanti.

Ibu bapa yang disayangi,
Saya tetap berhati-hati,
Menjaga budi pekerti,
Keluarga saya yang dicintai.

Saya sayang ibu dan bapa,
Abang, kakak, adik dan saudara,
Mereka semua ada bersama,
Semasa saya memerlukan mereka.


Posting saya di Facebook.


Posting saya di Twitter

Pada pendapat saya, logo saya sangat menarik. Ianya adalah berkaitan tentang ikatan kekeluargaan yang saling memerlukan antara satu sama lain. Tangan mereka yang saling pegang antara satu sama lain menunjukkan yang mereka tidak akan meninggalkan antara satu sama lain sampai bila-bila. Awan-awan di atas menunjukkan bahawa mereka saling bahagia antara satu sama lain seperti awan yang cantik berwarna putih. Tulisan "keluargaku syurgaku" menunjukkan bahawa sebuah keluarga itu perlulah saling melakukan kebaikan dan menjadikan keluarga mereka sebagai keluarga sakinah yang sentiasa disayangi Allah.





RUJUKAN: NORMALIZA ABD RAHIM (2019). KAJIAN WACANA DAN STRATEGI KOMUNIKASI: TEORI DAN APLIKASI. TERENGGANU: UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBN3402Satu2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

 PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER IKMAL 197345 Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Pada hari ini saya ingin berkongsi kepada semu...