Isnin, 14 Disember 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 

TERJEMAHAN TWITTER

MOHAMAD AKHMAR IKMAL BIN HISHAMUDDIN


Malah orang yang paling 'suci' boleh memperbodohkan anda. Pada zaman ini, sukar untuk mengetahui siapa rakan sejati. Oleh itu, anda menjalani kehidupan dengan harapan orang-orang menjadi tulus & suci. Tetapi bersiaplah untuk dikecewakan. Ini adalah sebahagian daripada kehidupan. Manusia akan menyakiti anda. Hanya Yang Maha Kuasa yang dapat menyembuhkan hati anda!

Berhenti bimbang! Belajar untuk mempercayai Yang Maha Kuasa dalam semua keadaan, walaupun anda tidak dapat melihat gambaran keseluruhannya. Dia tahu apa yang harus diberikan kepada anda, bila masa harus diberikan kepada anda. Dia tahu apa yang anda perlukan & bila anda memerlukannya. Dia tahu bagaimana meletakkan anda di tempat yang tepat pada waktu yang tepat dengan orang yang tepat.

Fikiran anda boleh menjadi sahabat anda atau musuh terburuk. Latih dengan baik. Sekiranya tidak, ia akan menganggap anda sebagai tuannya, ia akan melakukan sesuka hati, ia akan menjadi negatif, kemurungan & ia menjadi kekuatan yang menyeret anda ke bawah dan bukannya menolong anda. Sentiasa bawa ke positif!

Jangan menderita dalam diam. Jangan simpan semuanya di dalam. Kongsikan kepada Yang Maha Kuasa. Bawa dia ke dalam keyakinan anda. Ceritakan semuanya kepadanya. Dia satu-satunya yang akan mendengar dan bertindak balas. Dialah satu-satunya yang dapat dan akan memberikan ketenangan batin yang anda inginkan dan idamkan.

Sekiranya anda ragu-ragu bahawa anda akan berjaya melalui ujian anda, lihatlah kembali dan lihatlah bagaimana Yang Maha Kuasa telah memihak kepada anda serta memberkati anda dengan begitu banyak. Ketahuilah bahawa ia tidak berlaku secara tidak sengaja. Dia merancangnya dengan teliti untuk anda. Jangan anggap remeh begitu sahaja. Terima kasih untuk semua kebaikan.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BBN3402Satu2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

 PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER IKMAL 197345 Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Pada hari ini saya ingin berkongsi kepada semu...